ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

, statisztikai számjel: 17738067, székhely: Evropská 675, 664 42 Modřice, Cseh Köztársaság, a C szakasz 11214 betétszám alatt a Brno-i Járásbíróság kereskedelmi cégjegyzékében van bejegyezve Richard Kučerovský ügyvezető igazgató képviseletében a https://www.ideabutor.hu webáruház internetes felületén történő árucikkek eladása céljából.

  1. KAPCSOLATTARTÁSI ÉS BANKI ADATOK

    1. A webáruház üzemeltetője:

      IDEA mobel s.r.o.,

      Székhely: Evropská 675, 664 42 Modřice, Česká republika

      Statisztikai számjel: 17738067,

      Közösségi adószám: CZ17738067,

      a C szakasz 11214 betétszám alatt a Brno-i Járásbíróság kereskedelmi cégjegyzékében van bejegyezve (a továbbiakban „eladó“ vagy „mi“)

      Telefonos ügyfélszolgálati vonal, rendelések és panaszok: +36 1 998 9225

      E-mail: shop@ideabutor.hu.

    2. A panaszbejelentés és az áruk visszaküldésének lehetőségei:
      • A DPD szállítócég közreműködésével, amely biztosítja a küldeménye kézbesítését.
      • A vállaltunk címére: IDEA mobel s.r.o., Evropská 675, 664 42 Modřice, Cseh Köztársaság.

      Telefon: +36 1 998 9225,

      E-mail: shop@ideabutor.hu.

  2. AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK ÉRVÉNYESSÉGE ÉS HATÁLYA

    1. Jogválasztás. A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban „ÁSZF”) a Polgári Törvénykönyv (a továbbiakban „Polgári Törvénykönyv”) Tt. 89/2012 sz. törvénye 1751. § (1) bek. értelmében szabályozzák a felek kölcsönös jogait és kötelezettségeit, amelyek a közöttünk és a fogyasztók vagy vállalkozók (a továbbiakban „ügyfél” vagy „Ön”) között a https://www.ideabutor.hu webáruházunkon keresztül megkötött adásvételi szerződés (a továbbiakban „adásvételi szerződés”) kapcsán keletkeznek.
    2. Nemzetközi elem. Nemzetközi elem fennállása esetén megállapodunk abban, hogy a közöttünk fennálló jogviszonyra a Cseh Köztársaság jogszabályai, különösen a Polgári Törvénykönyv az irányadó. Ezzel a jogválasztással azonban a szerződéses kötelezettségekre alkalmazandó jogról szóló, 2008. június 17-i 593/2008/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet 3. cikke értelmében (a továbbiakban „Róma I”) a felhasználó fogyasztó nem fosztható meg attól a védelemtől, amit a szokásos tartózkodási helye szerinti ország vonatkozó jogszabályainak a rendelkezései biztosítanak a Róma I. 6. cikk (2) bekezdése értelmében.
    3. Webáruház. A webáruházat a https://www.ideabutor.hu felületen elhelyezett weboldalon (a továbbiakban „webáruház”) üzemeltetjük.
    4. Ki minősül fogyasztónak. Fogyasztónak minősül minden olyan természetes személy, aki velünk adásvételi szerződést köt, vagy egyéb módon, üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozásának gyakorlása körén kívül jogszerűen kapcsolatba lép velünk (a továbbiakban „fogyasztó”).
    5. Ki minősül vállalkozónak. Vállalkozónak minősül minden olyan természetes vagy jogi személy (pl. társaság, szövetkezet, intézet), aki vagy amely saját számlájára és felelősségére, iparűzési engedély alapján vagy egyébként azzal a szándékkal végez jövedelemszerző tevékenységet (a továbbiakban „vállalkozói tevékenység”), hogy azt rendszeresen nyereségszerzés céljából folytatja. Ez a személy adásvételi szerződést köt velünk, vagy más módon, üzleti tevékenysége (a továbbiakban „vállalkozó”) keretén belül jogszerűen üzletel velünk. Irányadó elvünk, hogy az ügyfélre, aki a rendelésében megadja a statisztikai számjelét, esetleg a közösségi adószámát is, a jelen ÁSZF vállalkozókra vonatkozó rendelkezései lépnek érvénybe.
    6. Az ÁSZF megismerése és elfogadása. A rendelés elküldésével (a “Rendelés befejezése és kifizetése” gomb megnyomásával) Ön megerősíti, hogy elolvasta az ÁSZF-et, beleértve az ÁSZF szerinti adásvételi szerződés megkötését megelőzően az ügyfeleknek szóló tájékoztatókat, és kifejezetten elfogadja azokat a visszaigazolás időpontjában érvényes és hatályos változatukban.
  3. A VEVŐK TÁJÉKOZTATÁSA AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE ELŐTT

    1. Az eladó felhatalmazásai és ellenőrző hatóságai. Az eladó kereskedelmi engedély alapján jogosult árukat értékesíteni. A kereskedelmi engedélyeket az illetékes kereskedelmi engedélyezési hivatal végzi kompetenciája keretein belül. A személyes adatvédelem felügyelete tekintetében a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) jár el. A fogyasztóvédelmi jogszabályok betartását többek között meghatározott feladatkörben a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) és a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) felügyeli.
    2. Az árucikkekről készült fényképek illusztrációs jellege. A weboldalon található árucikkek összes fényképe és megjelenítése csak illusztrációs jellegű.
    3. Árucikkek, ár, költség. Az általunk webáruház weboldalán kínált áruk és azok főbb jellemzőinek a leírása az adott áru esetében elérhető. Az árucikkek árai tartalmazzák az áfát a törvényesen előírt díjakat is beleértve. Nem tartalmazza a magasabb szállítási költséget a speciális csomagolástípusért. A távközlési szolgáltatásokért nem számítunk fel többletköltséget (pl. ha felhív minket a telefonszámunkon, csak a szokásos telefonhívási díjat kell fizetnie).
    4. Fizetési és szállítási lehetőségek. A fizetési módok és szállítási lehetőségek konkrét feltételei részletesebben a rendelés során kerülnek ismertetésre, valamint a jelen ÁSZF 7. és 10. részében. Az árucikkeket a velünk együttműködő szállítócég kézbesíti vagy felkínált lehetőségek közül választhatja a személyes átvételt.
    5. A rendelésre vonatkozó kötelezettségek. A rendelés elküldésével a webáruházunkban a „Rendelés befejezése és kifizetése” gomb megnyomásával az ügyfél kötelező érvényű, az ügyfelet fizetésre kötelező rendelést hoz létre. Az ügyfélnek lehetősége van a rendelés elküldése előtt ellenőrizni és helyesbíteni vagy módosítani a rendelését a jelen ÁSZF 6. pontjában részletesen leírtak szerint.
    6. Az ügyfélnek a hibás teljesítésből eredő jogai. Az ügyfél hibás teljesítésből vagy jótállásból eredő jogait és azok gyakorlásának feltételeit a jelen ÁSZF 12. pontja tartalmazza, vagy a mi panaszkezelési szabályzatunk.
  4. A FOGYASZTÓK TÁJÉKOZTATÁSA AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE ELŐTT

    1. Jog a szerződéstől való elálláshoz. Az ügyfél fogyasztónak joga van indoklás nélkül elállni az adásvételi szerződéstől (hacsak másképp nem rendelkezünk) legkésőbb 14 napon belül, de nem később, mint:
      1. az adásvételi szerződés esetén az áru átvételének időpontja; vagy
      2. a több részletben történő szállítással kötött adásvételi szerződés esetén az utolsó áruszállítás átvételének időpontja, vagy
      3. a rendszeresen ismétlődő szállításokhoz kötött adásvételi szerződés esetén az első áruszállítás átvételének időpontja;

      annak tudatában, hogy az ügyfélnek joga van elállni az adásvételi szerződéstől a 4.1.1 - 4.1.3. pontokban meghatározott időpont előtt is, ha az elállási nyilatkozat kitöltésével és elküldésével (ideális esetben a visszaküldött áruval együtt) vagy a shop@ideabutor.hu e-mail-címünkön értesít minket az adásvételi szerződéstől való elállási szándékáról.

    2. Mikor nem lehet az adásvételi szerződéstől elállni. Az ügyfél nem jogosult elállni a következő szerződésektől:
      1. az ügyfél kérésére vagy saját használatra módosított áruk szállítása tekintetében,
      2. ha az áruszállítás vagy szolgáltatás árai a mi szándékunktól független pénzpiac ingadozásától függenek, amire az elállás határidőjén belül kerül sor.
      3. romlandó áruk vagy olyan áruk szállítása tekintetében, amelyek a szállítást követően visszafordíthatatlanul összekeveredtek más árukkal;
      4. olyan zárt csomagolású áruk tekintetében, amelyet az ügyfél kicsomagolt és higiéniai okokból nem küldhető vissza, mivel az ügyfél az eredeti csomagolást felbontotta;
      5. adott időpontban vagy egy adott időszakban megállapodott szállítás tekintetében.
    3. A fogyasztó kötelességei az adásvételi szerződéstől való elállás során. Ha a fogyasztó eláll az adásvételi szerződéstől, köteles az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni nekünk az adásvételi szerződés alapján beszerzett árut, amelytől elállt. A fogyasztó köteles az árut hiánytalanul, azaz az összes mellékelt tartozékkal és dokumentációval együtt, tisztán, sértetlenül, nem kimosva és lehetőleg az eredeti csomagolással együtt, abban az állapotban és értékben visszaküldeni vagy visszaküldeni, ahogyan azt átvette. Felhívjuk figyelmét, hogy ha levágja az árukhoz rögzített cédulákat és címkéket, az áruk értéke csökkenhet.
    4. Visszáru. Az árut a DPD szállítócég közreműködésével küldheti vissza, amely megszervezi a küldemény elszállítását az Ön által választott címről. Ha Ön úgy dönt, hogy az áruk visszaküldésének ezt a módját választja az adásvételi szerződéstől való elálláskor, akkor a költségeket mi viseljük
    5. Az áru értékének a csökkentése. Az adásvételi szerződéstől való elállás esetén Ön felel a visszáru vagy a visszaküldött áruk értékcsökkenéséért, amely az áru természetének és jellemzőinek ismeretétől eltérő módon történő kezeléséből adódik. Abban az esetben, ha sérült vagy hiányos árut küld vissza hozzánk, a kártérítési igényünket leszámítjuk az Ön által visszaigényelt vételárból. Mindig az adott esetet vizsgáljuk meg, hogy megállapítsuk a kár mértékét, az áru romlását és az ennek megfelelő értékcsökkenést. Ezekről a lépésekről a megadott e-mail-címén vagy telefonszámán tájékoztatjuk Önt.
    6. A vételár visszatérítése. Az elállási határidőn belül az adásvételi szerződéstől való elállás esetén kötelesek vagyunk az Ön által megadott bankszámlára legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállást követő 14 napon belül visszatéríteni a vásárlónak az összes pénzt, beleértve az áru szállítási költségét az általunk felajánlott legolcsóbb szállítási módnak megfelelő összegben. Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor vagyunk jogosultak visszatéríteni a pénzét, ha a visszaküldött árut kézhez kapjuk Öntől.
    7. Panaszok. Az ügyfélpanaszok peren kívüli rendezését a shop@ideabutor.hu e-mail-címen keresztül vagy a +36 1 998 9225 telefonszámon keresztül biztosítjuk.
    8. A jogviták peren kívüli rendezése. Az adásvételi szerződésből eredő fogyasztói jogviták peren kívüli rendezésére a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság az illetékes, József körút 6, HU-1088 Budapest, Tel.: +3614594800, e-mail: nfh@nfh.hu, (https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/nyitolap, vagy a Gazdasági Versenyhivatal, Alkotmány u. 5., H-1391 Budapest 62, POBox 211, Telefon: (0036) 1-472-8900, https://www.gvh.hu/. Valamint az Európai Fogyasztói Központ, József körút 6., Hungary, H-1088 Budapest, Tel: +36/14594832, Fax: +36/12102538, e-mail: info@magyarefk.hu, www.magyarefk.hu, a kapcsolattartó az Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU rendelete ( 2013. május 21.) a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) értelmében.
    9. További információk a peren kívüli vitarendezésről. A fogyasztói jogviták peren kívüli rendezését kizárólag a fogyasztó kérésére kezdeményezik, amennyiben a vitát nem sikerült rendezni közvetlenül az eladóval. Az indítványt legkésőbb 1 évvel azután lehet benyújtani, hogy a fogyasztó a vita tárgyát képező jogát először gyakorolta az eladóval. A fogyasztóvédelemről szóló 1996. évi LVII. törvény (Tt. 634/1992. sz.) szerinti kötelezettségek betartásának felügyeletét a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, József körút 6, HU-1088 Budapest, Tel.: +3614594800, e-mail: nfh@nfh.hu, https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/nyitolap.
    10. Európai Fogyasztói Központ. Az eladó és az ügyfél között az adásvételi szerződés alapján felmerülő viták rendezésére a http://ec.europa.eu/consumers/odr oldalon található online vitarendezési platform használható.
    11. A választottbírósági testület. A fogyasztónak a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény értelmében joga van a Választottbírósági testület előtt peren kívüli vitarendezést kezdeményezni.
    12. A valótlan vagy hiányos vélemények. Fenntartjuk a jogot, hogy ne tegyük közzé az ügyfelek azon véleményeit, amelyek valótlanok, nem tartalmaznak megfelelő nyelvezetet vagy nem a megvásárolt árukkal kapcsolatosak.
  5. FELHASZNÁLÓI FIÓK ÉS A RENDELÉS ELFOGADÁSÁNAK EGYÉB ELŐFELTÉTELEI

    1. Regisztráció. Az ügyfél e-mailben történő regisztrációja és a webáruház weboldalán kiválasztott biztonságos jelszó alapján az ügyfél hozzáférhet a felhasználói felületéhez. A felhasználó megerősíti, hogy elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételeket, és hogy elolvasta a Személyes Adatkezelési Irányelveinket.
    2. A felhasználói fiók funkciói. Az ügyfél a felhasználói felületén („Saját fiók”) árucikkek rendelését hozhatja létre, nyomon követheti a rendelések előzményeit, részleteit és a rendelések státuszát stb. (a továbbiakban „felhasználói fiók”).
    3. A valóságnak megfelelő és pontos információk megadására vonatkozó kötelezettség. A weboldalon történő regisztráció és az árucikkek rendelése során az ügyfél köteles a pontos és valós adatait feltüntetni. Az ügyfél a felhasználói fiókjában megadott adatait bármiféle változás esetén köteles frissíteni. A felhasználói fiókban és az árucikkek rendelése során az ügyfél által feltüntetett adatokat az eladó valós adatoknak tekinti.
    4. A felhasználói fiók biztonsága. A felhasználói fiókhoz való biztonságos hozzáférést az ügyfél köteles felhasználói névvel és erős jelszóval biztosítani. Az ügyfél köteles titokban tartani a felhasználói fiókjához való hozzáféréshez szükséges információkat. Az ügyfél nem jogosult harmadik személy számára lehetővé tenni felhasználói fiókja használatát.
    5. A nem használt felhasználói fiók törlésének a lehetősége. A felhasználói fiókot törölhetjük, főleg akkor, ha az ügyfél több, mint 1 éve nem használja a felhasználói fiókját, vagy ha az ügyfél megszegi a jelen ÁSZF által módosított adásvételi szerződésben foglalt kötelezettségeit.
    6. Szükséges karbantartás. Az ügyfél tudomásul veszi, hogy a felhasználói fiók nem áll folyamatosan a rendelkezésére, főleg a szükséges karbantartásokra való tekintettel.
  6. RENDELÉSEK ÉS AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE

    1. Az árucikkek ára. Az árucikkek árai mindaddig érvényben maradnak, amíg azok megjelennek az áruház webfelületén. Ez nem korlátozza azon lehetőségünket, hogy egyedi megállapodás szerinti feltételekkel adásvételi szerződést kössünk
    2. A vételár alkotóelemei. Az ügyfél a vételárral együtt köteles megfizetni nekünk az áru csomagolásával és szállításával kapcsolatos költségeket is a megállapodás szerinti összegben, valamint a választott fizetési móddal kapcsolatos díjakat. Amennyiben azt kifejezetten másként nem tüntetjük fel, a vételár alatt az áruk kézbesítésével kapcsolatos költségeket is értjük. A rendelés kötelező erejű befejezése előtt az ügyfelet tájékoztatjuk a végleges árról, beleértve a csomagolás és a szállítás költségeit is.
    3. Csomagolási és szállítási költségek. Weboldalunkon az áruk kiszállításával kapcsolatos költségekről is talál tájékoztatást. A szállítási költségek összege elsősorban az általunk választott fuvarozótól (a megrendelt áru mennyisége és méretei miatt), valamint a szállítási módtól függ.
    4. A rendelés folyamata. Az áru rendeléséhez az ügyfél kitölti a webáruház webfelületén található rendelési űrlapot (az árut a „kosárba” teszi, kiválasztja az áru vételárának fizetési módját, megadja a szállítási címet és egyéb szükséges elérhetőségeket, kiválasztja a megrendelt áruk kézbesítésének kívánt módját, és tájékoztatást kap az áru szállításával, illetve a kiválasztott csomagolástípussal kapcsolatos költségekről). Ez egy kötelező érvényű, fizetésre kötelező árurendelés (a továbbiakban „rendelés”). A rendelés elküldésével az ügyfél megerősíti, hogy elfogadta a jelen Általános Szerződési Feltételeket, és hogy elolvasta a Személyes adatkezelési irányelveinket.
    5. A rendelés elküldésének a folyamata. A rendelés befejezése előtt az ügyfélnek lehetősége van ellenőrizni és módosítani a rendelésben megadott adatokat, beleértve az ügyfél azon lehetőségét is, hogy a rendelésbe történő adatbevitel során elkövetett hibákat felismerje és kijavítsa. A rendelés elküldése a „Rendelés befejezése és kifizetése” gombra kattintva történik, és a rendelési folyamat ezzel lezárul. A rendelésben feltüntetett adatokat az eladó valós adatoknak tekinti. Ha a rendelés feldolgozása során kiderül, hogy nyilvánvalóan hamis vagy hiányos adatokat használtak, a rendelést visszautasíthatjuk, erről a tényről e-mailben értesítjük Önt. Az ügyfél felelősségre vonható a szándékosan hamis vagy helytelen adatok megadásával okozott károkért.
    6. Az árucikkek jellemzői. Az ügyfél köteles megismerkedni az áru jellemzőivel, típusával és javasolt felhasználásával a rendelés befejezése előtt. A rendelés létrehozásával az ügyfél megerősíti, hogy ezt a tájékoztatást elolvasta és megértette.
    7. A rendelés pótlólagos visszaigazolása. Az eladó jogosult a rendelés jellegétől függően (az áru mennyisége, a vételár összege, a becsült szállítási költség) a vevőtől a rendelés pótlólagos visszaigazolását kérni (például írásban vagy telefonon), valamint jogosult felkérni az ügyfelet, hogy pontosítsa az adott áru csomagolási méretének a kiválasztását.
    8. Az adásvételi szerződés megkötésének és a rendelés visszaigazolásának az időpontja. A rendelést befejező ügyfél automatikus visszaigazolást kap tőlünk a rendelés kézbesítéséről a rendelésben vagy más űrlapunkon megadott e-mail-címére (a továbbiakban „az ügyfél e-mail-címe”). Az adásvételi szerződés megkötése a “Rendelés befejezése és kifizetése“ gomb megnyomásakor történik, amelyről a rendelés visszaigazolásán keresztül értesítjük az ügyfelet.
    9. Telefonos rendelés. Az ügyfelek telefonon is létrehozhatják a rendelésüket. A rendelést ilyen formában befejező ügyfél a telefonhívás során megadott e-mail-címére visszaigazolást kap tőlünk a rendelés létrejöttéről, amely tartalmazza az áru teljes árát, valamint a csomagolással és a megrendelő által kiválasztott áru szállításával kapcsolatos költségeket, valamint a jelen általános szerződési feltételeket, a panaszeljárást, a személyes adatok feldolgozására vonatkozó irányelveket és az adásvételi szerződéstől való elállás űrlapját. Az adásvételi szerződés megkötésére a rendelés visszaigazolásának a rendelésben megadott e-mail-címre történő kézbesítésével kerül sor.
    10. Az eladó és vevő kötelezettségei. Az adásvételi szerződés megkötésével vállaljuk, hogy a megvásárolt árut átadjuk Önnek, és lehetővé tesszük, hogy Ön az áru tulajdonjogát megszerezze, Ön pedig vállalja, hogy az árut átveszi és az áru árát megfizeti nekünk.
    11. Az ÁSZF és az adásvételi szerződéstől való elállás űrlapja. Az ügyfél a megkötött adásvételi szerződés egy példányát az ügyfél e-mail-címére kapja meg, a vonatkozó ÁSZF-ben foglaltak értelmében. Az ügyfél az adásvételi szerződéstől való elállásra vonatkozó űrlapot is kap.
    12. Távközlő eszközök. Az ügyfél az adásvételi szerződés megkötése során beleegyezik a távközlési eszközök használatába. Az ügyfél által kommunikációs eszközök igénybe vételéből keletkező költségek a távúton kötendő adásvételi szerződés megkötése során (internetkapcsolat költségei, telefonbeszélgetés költségei) az ügyfelet terhelik, amennyiben ezen költségek nem különböznek az alapdíjtól.
  7. VÉTELÁR ÉS FIZETÉSI MÓDOK

    1. Ár. Minden árucikk ára magyar forintban (HUF) van feltüntetve, és tartalmazzák az áfát. .
    2. 7.2. A fizetés módja. Az adásvételi szerződés alapján az árucikkek árát és az árucikkek kézbesítésével kapcsolatos költségeket a vevő a következő módokon térítheti meg:
      • átutalással,
      • bankkártyával online,
      • készpénzben vagy bankkártyával személyes átvételkor,
      • utánvétellel a kiválasztott fuvarozóknál,
      • részletfizetés a [DOPLNIT] keresztül.
      • >

      Az ügyfél a rendelési folyamat során választja ki az áru fizetési módját.

    3. Beszámolási kötelezettség. Jelenleg az ügyfélnek szóló nyugta kiállítására és az adóhatóságnál az árbevétel online regisztrálására vonatkozó kötelezettségünk felfüggesztésre kerül, 1. 2023. január 1-étől hatályon kívül helyezik.
    4. Az áruk árára vonatkozó előleg. Előfordulhat, hogy az ügyféltől előleg vagy más hasonló kifizetés megtérítését kérjük. Általában 5 000 CZK feletti vásárlások esetén előleget kérünk.
    5. Árengedmények az árucikkek árából. Az általunk az ügyfelek számára biztosított árengedmények nem vonhatók össze egymással.
    6. Az árucikkek irreális ára. Abban az esetben, ha irreális ár jelenik meg, pl. 0 HUF (nulla magyar forint) vagy erősen nem piacképes ár, és ez a nem piacképes ár a beszerzési árunk alatti árnak minősül, fenntartjuk a jogot, hogy ezt a tételt kivegyük a rendelésből. Az ügyfelet erről a tényről az ügyfél elektronikus levelezési címén értesítjük.
    7. Az adóügyi bizonylat formája. Megállapodunk abban, hogy az adóügyi bizonylatokat elektronikus úton küldjük az ügyfél rendelésben megadott elektronikus címére. Ha az eladó úgy dönt, hogy az adóügyi bizonylatot kizárólag elektronikus úton bocsátja rendelkezésre, az elektronikus adóügyi bizonylatnak legalább a vevő hibás teljesítési jogának időtartama alatt a vevő rendelkezésére kell állnia.
    8. Vásárlás részletfizetésre. A legalább 2000 CZK árú termékek megrendelése esetén lehetővé tesszük a részletfizetésre történő vásárlást. A kosárban válassza ki a fizetési módot - Hello bank by Cetelem. A rendelés elküldése után a következő lépésben a BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA, kihelyezett fiókjának hitelkérelmi űrlapjára (a továbbiakban „DOPLNIT”) irányítjuk át. Miután minden dokumentum és okmány beérkezett, a Hello Bank tájékoztatja Önt a hitelkérelmének státuszáról, és végleges jóváhagyás esetén tájékoztatjuk Önt a megvásárolt áru szállításának és átadásának időpontjáról. A Hello Bank általános szerződési feltételei letölthetők az itt található linkről a Vásárlás részletfizetésre menüpontban.
  8. Az ELEKTROMOS KÉSZÜLÉKEK VISSZAVÉTELE

    1. Visszavétel. A 197/2014. VIII. 1.) számú kormányrendelet az elektromos és elektronikus berendezésekkel kapcsolatos hulladékgazdálkodási tevékenységekről, az Ön által megvásárolt áruk ingyenes visszavételét biztosítjuk, amelyek jellegüknél fogva elektromos berendezések. A visszavétel a használt elektromos berendezések leadásával történhet. Kérjük, a használt elektromos berendezései leadása előtt előzetesen vegye fel velünk a kapcsolatot.
  9. A TULAJDONJOG FENNTARTÁSA

    1. A vételár teljes megfizetése. Az áruk tulajdonjogát a vételár teljes kifizetéséig fenntartjuk ügyfeleink számára a vonatkozó adásvételi szerződés értelmében.
    2. Fenntartás a vállalkozó ügyfelekkel szemben. A vállalkozó ügyfelek esetében az áruk tulajdonjogát mindaddig fenntartjuk, amíg az Önnel szemben fennálló valamennyi tartozásunkat ki nem egyenlítettük. Az ügyfél köteles a tulajdonjog fenntartása alá tartozó árut kellő gondossággal kezelni, és saját költségén az új áruk értékének, annak sérülése esetén, megfelelően biztosítani.
  10. AZ ÁRU ÁTADÁSA, AZ ELADÓNAK OKOZOTT KÁROK ÉS AZ ÁRU SZÁLLÍTÁSA SORÁN OKOZOTT KÁROK.

    1. Szállítás, személyes átvétel. Az árut az ügyfélnek egy olyan fuvarozóval küldjük el, akivel együttműködünk, figyelembe véve a rendelés tartalmát (mennyiség, méretek stb.). A megrendelt árut az ügyfél személyesen veheti át bármelyik kirendeltségünkön.
    2. Szállítási határidő. Ha az áru úgy van feltüntetve, hogy raktáron van, akkor vállaljuk, hogy a megrendeléstől számított 12 munkanapon belül leszállítjuk az árut. Néha előfordulhat, hogy a „raktáron” megjelölésű termékek rövid időn belül elfogynak. Ha olyan helyzet áll elő, hogy kifogyunk a készletből, és nem tudjuk a megadott határidőn belül leszállítani az Ön által megrendelt árut, akkor felvesszük Önnel a kapcsolatot, hogy megállapodjunk a további teendőkről. A megadott szállítási határidő ellenére mindig igyekszünk az ügyfél rendelését a lehető leghamarabb elkészíteni és kiszállítani.
    3. Az áruk átvétele. Az áru szállítása során az áru abban a pillanatban lesz általunk eladva, amikor a fuvarozó az árut az ügyfélnek átadja az átadás helyén (általában az ügyfél által kijelölt átadási hely első ajtaja/bejárata/kapuja). A megvásárolt áruk sérülésének és véletlen minőségromlásának kockázata az áru ügyfél általi átvételének pillanatában száll át az ügyfélre. Ha az ügyfél az árut a fuvarozótól átveszi, a vásárolt áru véletlen megsemmisülésének és véletlen megromlásának kockázata abban a pillanatban száll át az ügyfélre, amikor lehetővé válik számára, hogy az áruval rendelkezzen, de nem a kézbesítés megadott időpontja előtt. Abban az esetben, ha az ügyfél személyesen veszi át az árut, az áru akkor tekintendő átadottnak, amikor az ügyfél vagy az ügyfél által kijelölt más személy átveszi azt.
    4. A különleges szállítási mód költségei. Abban az esetben, ha a szállítási módban az ügyfél egyedi kérése alapján állapodnak meg, az ügyfél viseli ezen szállítási móddal járó kockázatot és az esetleges további költségeket.
    5. Újbóli leszállítás és a vonatkozó költségek. Ha az ügyfél miatt az árut többször, vagy a rendelésben meghatározottól eltérő módon szükséges szállítani, az ügyfél köteles megfizetni az áru ismételt szállításával kapcsolatos költségeket, ill. a másik kézbesítési módszerrel kapcsolatos költségeket.
    6. Az a kár, amely az eladónak az áru átvételének elmaradása miatt keletkezhet. Ha az ügyfél fogyasztó nem veszi át az árut, amikor azt a fuvarozó leszállítja, az áru később visszakerül az eladóhoz, és ezzel egyidejűleg az ügyfél az áru sikertelen leszállítását követő 14 napon belül nem áll el az adásvételi szerződéstől, az eladó jogosult az ügyféltől követelni a fuvarozó által az áru eladóhoz történő visszaszállításáért felszámított költségeket. Ez a költség az eladónak okozott kárnak minősül, amelyet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2913. § törvény (1) bekezdése értelmében a vevő jogi kötelezettségeinek megszegése okozott . Az eladó jogosult továbbá az áru tárolásáért 3 000 HUF (szavakkal: háromezer magyar forint) összegű díjat felszámítani, és az eladó jogosult az adásvételi szerződéstől is elállni.
    7. Az áru átvételének elmulasztása a vállalkozó tekintetében. Ha a vállalkozó ügyfél nem veszi át az árut, amikor azt a fuvarozó kézbesíti, és az árut ezt követően visszaküldi hozzánk, mint eladóhoz, jogosultak vagyunk a vállalkozó ügyféllel szemben követelni a fuvarozó által az áru címünkre történő visszaszállításáért felszámított költségeket. Ez a költség az eladónak okozott kárnak minősül, amelyet a Polgári Törvénykönyv 2913. § (1) bekezdése értelmében a vevő jogi kötelezettségeinek megszegése okozott. . Az eladó jogosult továbbá az áru tárolásáért 3 000 HUF (szavakkal: háromezer magyar forint) összegű díjat felszámítani, és az eladó jogosult az adásvételi szerződéstől is elállni.
    8. A követelések beszámításának a lehetősége. Az áru tárolási költségeinek megfizetésére vonatkozó követelést és az ügyfélnek az ÁSZF ezen része szerinti jogi kötelezettségeinek megszegése miatti kártérítési igényt egyoldalúan jogosultak vagyunk beszámítani az ügyfélnek a vételár visszatérítésére vonatkozó követelésébe a Polgári Törvénykönyv 2913. § értelmében.
    9. Az ügyfél kötelességei az áruk átvétele során. Az ügyfél köteles az árut átvételkor ellenőrizni, és meggyőződni annak jellemzőiről (különös tekintettel arra, hogy az ügyfél a megfelelő típusú árut kapta, hogy az áru a megállapodás szerinti minőségű, hogy az áru csomagolása mindent tartalmaz, amit a használati utasítás szerint tartalmaznia kell). Ha a küldemény a fuvarozónál láthatóan megrongálódik, az ügyfél egyáltalán nem köteles a küldeményt a fuvarozótól átvenni. Nem vállalunk felelősséget a fuvarozó által okozott károkért vagy az áru késedelmes szállításáért, függetlenül a késedelem okától.
    10. A kifogásolási jogok. Az ügyfelek jogait a kifogásolási jog gyakorlása esetén a Panaszkezelési eljárásunk és a cseh jog, különösen a Polgári Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései szabályozzák.
  11. AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS

    1. A fogyasztó jogában áll, hogy az áru átvételétől számított 14 napon belül elálljon az adásvételi szerződéstől. A fogyasztó ügyfélnek az adásvételi szerződéstől való elállási jogára a jelen ÁSZF 4. pontja szabályozza.
    2. Az elállási jog kizárólag a fogyasztókat illeti meg. A vállalkozó ügyfeleknek joguk van elállni az adásvételi szerződéstől a vonatkozó jogszabályok által megengedett módon. A vállalkozó ügyfélnek nincs joga indoklás nélkül elállni az adásvételi szerződéstől az áru átadásától számított 14 napon belül, ez a jog csak a fogyasztót illeti meg. Feltéve, hogy a vállalkozó ügyfél az árut visszaküldi hozzánk, és ha az áru nem tartozik a Polgári Törvénykönyv szerinti hibákból eredő jog hatálya alá, jogosultak vagyunk az áru tárolási költségeit a jelen ÁSZF 10.6. és 10.7. pontjai szerint felszámítani, és egyúttal felszólítjuk a vállalkozó ügyfelet, hogy vegye vissza ezt az árut.
    3. Az árukészlet elfogyása esetén követendő eljárás. Jogunk van elállni az adásvételi szerződéstől az árukészlet elfogyása vagy a megrendelt áru elérhetetlensége miatt. Ezen túlmenően különösen akkor állhatunk el az adásvételi szerződéstől, ha az ügyfél nem fizette ki a vételárat megfelelően és időben, vagy megtagadta az áru átvételét.
    4. Ajándék. Ha az ügyfél az áruval együtt ajándékot is kap, az ajándékozási szerződés közöttünk és a vásárló között azzal a feltétellel jön létre, hogy ha a vásárló eláll az adásvételi szerződéstől, az ajándékozási szerződés az ajándékra vonatkozóan hatályát veszti, és a vásárló köteles az ajándékot az áruval együtt visszaküldeni nekünk.
  12. A HIBÁS TELJESÍTÉSBŐL EREDŐ JOGOK

    1. Hivatkozás a Polgári Törvénykönyvre. A szerződő felek hibás teljesítésből eredő jogokkal kapcsolatos jogait és kötelezettségeit a vonatkozó általánosan kötelező érvényű előírások szabályozzák (különös tekintettel a Polgári Törvénykönyv 1914–1925. §, 2099–2117. § és 2161–2144. § rendelkezéseire).
    2. Hivatkozás a panaszkezelési eljárásra. A felek további jogait és kötelezettségeit az áruk hibáiért való felelősségünkkel kapcsolatban a Panaszkezelési eljárásunk szabályozza.
  13. A SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME

    1. Személyes adatkezelési irányelvek. Ügyfeleink személyes adatainak védelme nagyon fontos számunkra. A személyes adatok kezelésére vonatkozó szabályokat és a kereskedelmi értesítések küldésére vonatkozó szabályokat a személyes adatkezelés irányelvei szabályozzák.
    2. Kereskedelmi értesítések. Kereskedelmi értesítéseket küldünk az ügyfeleknek kapcsolódó áruk vagy szolgáltatások kínálatával az ügyfél e-mail-címére (kereskedelmi értesítések az ügyfeleknek). Az e-mail-cím személyes adatnak minősül, és a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) szóló 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendeletnek megfelelően kerül feldolgozásra a hasonló termékeink és szolgáltatásaink népszerűsítésére irányuló jogos érdekünkön alapuló kereskedelmi értesítések küldése céljából Az ügyfél bármikor leiratkozhat a kereskedelmi értesítésekről.
    3. Sütik. Ún. sütiket használunk, amelyeket a végberendezésen tárolhatunk (hozzájárulás alapján vagy a saját jogos érdekeink védelme okán). Az ügyfelek a weboldalunkon állíthatják be a preferenciáikat, ahol bővebb tájékoztatást találnak a sütik használatáról.
  14. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK, BELEÉRTVE AZ ALKALMAZANDÓ JOGSZABÁLYOKAT ÉS A BÍRÓSÁGI JOGHATÓSÁGOT

    1. A fogyasztói jogok tiszteletben tartása iránti elkötelezettség. A jelen ÁSZF rendelkezései és a fogyasztóvédelemre vonatkozó törvényi rendelkezések közötti nem szándékos ellentmondás fellépése esetén a jelen rendelkezések az irányadók, és az eladó vállalja azok betartását.
    2. Az ÁSZF érvénytelen vagy hatálytalan rendelkezései. Ha az ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelen vagy hatálytalan, vagy érvénytelenné válik, az érvénytelen rendelkezés helyébe olyan rendelkezés lép, amelynek jelentése a lehető legközelebb áll az érvénytelen rendelkezéshez. Az egyik rendelkezés érvénytelensége vagy hatálytalansága nem érinti a többi rendelkezés érvényességét.
    3. A Bécsi Egyezmény kizárása. A szerződő felek megállapodnak abban, hogy kifejezetten kizárják az áruk nemzetközi adásvételi szerződéseiről szóló ENSZ-egyezmény (az áruk nemzetközi adásvételi szerződéseiről szóló ENSZ-egyezmény vagy a bécsi egyezmény) alkalmazását, az ezen egyezmény 6. cikkével összhangban.
    4. Viták és illetéskesség. A szerződő felek egyetértenek továbbá abban, hogy a Cseh Köztársaság bíróságai, helyileg a székhelyünk szerint kijelölve, mindig illetékesek lesznek az adásvételi szerződésből eredő viták rendezésében, ha nemzetközi elem van jelen. Ez nem érinti az ügyfelek különleges jogszabályok szerinti jogait. A szerződéskötés nyelve a cseh nyelv.
    5. Az adásvételi szerződés archiválása. Az ÁSZF által módosított adásvételi szerződést elektronikus formában archiváljuk, és harmadik felek számára nem hozzáférhető.
    6. Űrlap az adásvételi szerződéstől való elálláshoz. A jelen ÁSZF szerves részét képezi az adásvételi szerződéstől való elállásra vonatkozó űrlapminta.
    7. Ha az adásvételi szerződés megkötésének eltérő feltételeiben állapodunk meg. Az ÁFSZ rendelkezései az adásvételi szerződés elválaszthatatlan részét képezik. Az ÁSZF-ben foglalt eltérő rendelkezésekről az adásvételi szerződésben lehet megállapodni. Az adásvételi szerződésben foglalt eltérő megállapodások elsőbbséget élveznek az ÁFSZ-kel szemben.
    8. Az ÁSZF elfogadásának szükségessége az adásvételi szerződés megkötéséhez. A jelen ÁSZF elfogadása önkéntes, de szükséges ahhoz, hogy az ügyfél rendelést hozzon létre.
    9. Az ÁSZF érvényessége. Jelen ÁSZF 1.8.2022 dátummal érvényes, és hatályon kívül helyezi a korábbi szerződési feltételeket.